Hrvatska drvna industrija na Ambienti


Objavljeno: 12. 10. 2016. , Ažurirano: 03. 02. 2017.


Hrvatska drvna industrija i ove će se godine predstaviti na Međunarodnom sajmu namještaja i prateće opreme Ambienta na Zagrebačkom velesajmu od 13. do 16. listopada.

Više od 40 hrvatskih proizvođača namještaja i drvenih proizvoda predstavit će se u paviljonu 8A i 9 na više od 2.800 četvornih metara, u organizaciji Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK, Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo.

Uz izložbe i atrakcije, predstavit će se i projekt Drvo je prvo! te aktivnosti koje taj projekt i hrvatska drvna industrija provode u svrhu poticanja uporabe drva i podizanja svijesti stanovništva o uporabi drva i održivosti šumarstva.

Ovaj se sajam održava 43. put i na njemu će se, i ove godine, dogovarati poslovi, razmjenjivati informacije, predstavljati naši industrijski proizvodi i nova dizajnerska rješenja, poslovnoj publici, ali i najširoj javnosti.

U četvrtak, 13. listopada u 13 sati, Udruženje drvno-prerađivačke industrije održat će konferenciju Izgradimo smeđu magistralu, na kojoj će se predstaviti strateške odrednice ovog važnoga gospodarskog sektora; djelatnost prerade drva i proizvodnje namještaja čak 68% prihoda ostvaruje prodajom na inozemnim tržištima, a čitav sektor ostvaruje više od 10% ukupnoga hrvatskoga izvoza. Nadalje, u 2015. godini u preradi drva i proizvodnji namještaja ostvaren je vanjskotrgovinski suficit od 542 milijuna eura, a u prvoj polovini ove godine 272 milijuna eura. Izvoz i u prvom polugodištu ove godine bilježi povećanje za 5%, u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine.

Domaća drvna industrija prolazi kroz utjecaj financijske i gospodarske krize, sagledava vlastite, ali i društvene prednosti te nedostatke i slabosti koje sprječavaju potpuno iskorištavanje prilika otvorenih pred hrvatskim gospodarstvom i društvom. Drvo ne samo da je jedan od rijetkih domaćih sirovinskih resursa, nego su i njegove uporabne vrijednosti u estetskom, kvalitativnom i ekološkom smislu gotovo nezamjenjive.

Stoga svako ozbiljno promišljanje gospodarskog razvoja RH mora predvidjeti korištenje i ugradnju visokokvalitetnih proizvoda domaćih drvnih proizvođača koji ulažu sve raspoložive resurse i znanje u oplemenjivanje iznimno vrijedne domaće sirovine. Prema posljednjim istraživanja u Hrvatskoj, čak 40 posto građana želi živjeti u drvenoj kući, no više od 60 posto smatra da je slabo informirano o drvu i drvnim proizvodima, napose o hrvatskim proizvođačima. 

Drvni sektor kao strateška grana gospodarstva Republike Hrvatske također privlači pozornost domaće javnosti budući da se oslanja na domaće resurse koji su kvalitetni, certificirani i dostupni, a nadamo se da će drvni sektor dobiti, s obzirom na značaj, mjesto koje mu i pripada, tako da bude spreman racionalno koristiti prirodne drvne resurse odnosno očuvati okoliš, povećati broj zaposlenih u sektoru te povećati konkurentnost drvenih proizvoda.