Objavljeno: 02. 10. 2018. , Ažurirano: 02. 10. 2018.

Budući da početkom iduće godine u Europskoj uniji na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2 (WLTP), a upravo je emisija toga stakleničkog plina jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila, i Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila.

Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine. Naime, korelirani ili model NEDC2.0 predložen je na razini Unije kao prijelazno rješenje.

HrvojePaver1_1200.jpg

Tajnik Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK Hrvoje Paver; Izvor: HGK.

''Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje koreliranoga modela jer smatramo da je to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila,'' rekao je tajnik Udruženja Hrvoje Paver.

"Čak i korelirana metoda NEDC2.0 povećava emisije CO2 u prosjeku za 10 posto, a prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže cijenu automobila za 8,5 posto. No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište," poručio je Paver koji smatra da će i Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir njihov apel.