HGK najavila produkciju filma o gospodarskom potencijalu kulturnih i kreativnih industrija

Izvor: WMF/ Daniel Gjurče
HGK najavila produkciju filma o gospodarskom potencijalu kulturnih i kreativnih industrija
Objavljeno: 21. 09. 2024. , Ažurirano: 21. 09. 2024.

Izvor: WMF/ Daniel Gjurče
Zajednica kreativne i kulturne industrije HGK najavila je produkciju filma u kojemu će predstaviti gospodarski potencijal kreativnih i kulturnih industrija s ciljem senzibilizacije javnosti o tome kako je ovaj sektor pokretač inovacija i ekonomskog rasta.
Na panelu o kulturnim i kreativnim industrijama koji je Hrvatska gospodarska komora organizirala u sklopu Weekend Media Festivala razgovaralo se o izvoznom potencijalu KKI i budućnosti ovog sektora.
"Kulturni i kreativni sektor se počeo pozicionirati kao važno gospodarsko područje čija glavna obilježja - od prihoda, zaposlenosti do utjecaja na ostale gospodarske sektore svjedoče o njegovom učinku na gospodarski razvoj. Zajednica kreativne i kulturne industrije HGK filmom o ovom sektoru želi senzibilizirati javnost, osnažiti nove generacije poduzetnika i jačati brendiranje naše zemlje. Tako možemo stvoriti novu generaciju uspješnih hrvatskih tvrtki, a za sve to potrebna je svijest o moći kulturnih i kreativnih industrija", kaže Jagoda Divić iz Sektora za industriju i održivi razvoj HGK.
Jagoda Divić, Sektor za industriju i održivi razvoj HGK; Izvor: WMF/ Daniel Gjurče
Europske ekonomije sve više prepoznaju kreativne industrije kao prilike za rast. Ovaj sektor obuhvaća širok spektar djelatnosti, od filmske produkcije i dizajna do videoigara i arhitekture. Najbrže rastući je sektor koji zapošljava visokoobrazovane mlade kadrove, privlači ulaganja i ima velik izvozni potencijal, rečeno je na panelu na kojemu su o ovoj temi s Divić razgovarali filmski i TV producent Danijel Pek, glazbeni producent i DJ Petar Dundov i arhitekt Ante Vrban.
Pek je istaknuo da za je za zemlju kao kreativnu silu potrebno puno godina, kao i jaka domaća proizvodnja iz koje će izaći djela čiji će filmski jezik biti prepoznatljiv.
Danijel Pek, filmski i TV producent; Izvor: WMF/ Daniel Gjurče
"Možda će treći ili pet biti taj, biti uspješan, ali ne smijemo odustati. Isto tako industrija mora imati jaču svijest o publici, raditi proizvode za nju kako bi se lakše zatvorio financijski krug", poručio je Pek, koji smatra da bi najveći benefit za razvoj kreativnih industrija i gospodarstvo bilo pokretanje lokalnih kreativnih hubova diljem zemlje.
Ante Vrban, arhitekt; Izvor: WMF/ Daniel Gjurče
"Kreativna industrija pokretač je raznih trendova koji se reflektiraju na živote svih nas. Kako živimo, što nosimo, što gledamo i slušamo. Ima moć utjecaja na ljude i može doslovno definirati generacije. Arhitektura je najveći pokazatelj neke civilizacije i vremena u kojem su ljudi u tom periodu živjeli. U njoj živi i umjetnost tog vremena i iscrtava razinu kreativnosti i napretka života tog vremena", rekao je Vrban, direktor arhitektonske tvrtke Ante Vrban.
Iako se kreativne industrije često povezuju s umjetnošću i kulturom, njihov ekonomski utjecaj je neupitan. Konkretno, u Njemačkoj su kreativne industrije premašile automobilsku industriju po broju zaposlenih.
Petar Dundov, glazbeni producent i DJ; Izvor: WMF/ Daniel Gjurče
"Kreativnost je u svima nama, samo koji puta zbog izazova svakodnevice zaboravimo na to. To je svojevrsni način razmišljanja, maštanja, u kojem kroz zaigranost dolazimo do novih misli i ideja. Te ideje su proizvod i imaju svoju vrijednost. Pokušajmo stvoriti društvo u kojem se ta vrijednost prepoznaje,” poručuje Dundov.
Izvor: WMF/ Daniel Gjurče
Kreativne industrije ubrajaju se u najveće promotore Hrvatske, stoga je neophodno kreativnost pretvoriti u biznis – zaključeno je.
Joško Lokas, Jagoda Divić, Ante Vrban, Petar Dundov, Danijel Pek; Izvor: HGK;