Predsjednik HGK Luka Burilović i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić (na slici drugi, odnosno četvrti s lijeva) nazdravili su s domaćinima potpisivanju ugovora o Hrvatskoj zemlji pratneru sljedećeg sajma Grüne Woche
Izvor: HGK

Domaći okusi na najvažnijem poljoprivrednom sajmu


Objavljeno: 18. 01. 2019. , Ažurirano: 18. 01. 2019.


Hrvatska postala partner Grüne Woche 2020

Na 84. Međunarodnom zelenom tjednu 2019. (Grüne Woche), koji se održava od 18. do 27. siječnja u Berlinu, u organizaciji HGK i Ministarstva poljoprivrede svoje proizvode predstavlja 13 hrvatskih tvrtki.

''Pola milijuna posjetitelja i promet od gotovo 50 milijuna eura koji se ostvari izravnom prodajom na sajmu jasno pokazuju da je Međunarodni zeleni tjedan jedan od najvažnijih događaj za poljoprivredni sektor. Ovo je iznimna prilika domaćim proizvođačima da predstave svoju kvalitetu i zakorače na nova izvozna tržišta, a imamo što pokazati'', rekao je na otvorenju sajma predsjednik HGK Luka Burilović.

MullerKnockerTolusicBurilovicMajdak 1200x675.jpg

Gradonačelnik Berlina Michael Müller, savezna ministrica Njemačke za poljoprivredu i hranu Julia Klöckner, ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, predsjednik HGK Luka Burilović, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević te državni tajnik Tugomir Majdak na hrvatskom nacionalnom štandu; Izvor: HGK.

Tako se među brojnim prehrambenim proizvodima cijelog svijeta ove godine mogu naći i naša vina iz svih vinskih regija, koja predstavljaju Badel 1862, Belje, Dalmacijavino, Kutjevo i PZ Vrbnik, likeri Kapronca, Nijemcima već tradicionalno poznate rakije Đanić, slastice Cremalat te čajevi Pampa tea. Grad Novska (OPG Došlović + Pčelarska udruga Metvica) i Kuće meda Županja predstavljaju proizvode od meda i lavande, OPG Kalić proizvode od industrijske konoplje, a OPG Zdravko Sokić domaću tjesteninu.

OPG Kešimir Čolić i OPG Daniel Čajko udružili su prije četiri godine snage u Kuću meda, kako kažu, zbog podjele troškova. Danas su dobrovoljne članice HGK, koji uz 10 vrsta sortnog meda proizvode i jedinstvene medne mješavine. ''Osim što proizvodimo sto posto domaći med, dodajemo u med dodatke poput cimeta ili đumbira. Kod kuće dobro prolazi, a došli smo vidjeti kako će reagirati stranci'', rekao je Daniel Čajko, kojemu je želja pokrenuti izvoz.

Svoj je kulen, kobasice i vina treću godinu zaredom izložilo Belje. ''Izvoz u Njemačku je svake godine u porastu i jedno nam je od fokus-tržišta, zeleni je tjedan jako dobra prilika da što veći broj ljudi kuša proizvode iz našeg asortimana'', kaže Marko Žeravica, rukovoditelj izvoza Belja, koji kaže kako kod Nijemaca iznimno dobro prolaze kulen i graševina.

Sporazum 860x1147.jpeg

Potpisani ugovor o Hrvatskoj zemlji pratneru sajma Grüne Woche 2020. godine; Izvor: HGK.

Hrvatski su štand prvog dana posjetili savezna ministrica Njemačke za poljoprivredu i hranu Julia Klöckner i gradonačelnik Berlina Michael Müller, a ugostili su ih ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić, državni tajnik Tugomir Majdak, predsjednik HGK Luka Burilović te potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

Iduće će godine zemlja partner sajma biti Hrvatska. Biti zemlja partner Zelenog tjedna nije samo velika čast već i veliki izazov te prilika za naše poljoprivredne proizvođače, ali i Hrvatsku kao zemlju koja se strateški opredijelila za održivu, ekološki prihvatljivu poljoprivredu", izjavio je potpredsjednik Vlade RH i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić te dodao: "potrudit ćemo se predstaviti ono najbolje što naša zemlja ima, ispričati našu priču i omogućiti našim poduzetnicima nova tržišta."

''To će našim izlagačima donijeti još veću vidljivost, a sve je to dobar put prema prepoznatljivosti koja je potrebna kako bismo dali vjetar u leđa izvoznicima i onima koji to pretendiraju postati", istaknuo je predsjednik HGK Luka Burilović, dodavši kako njemački turisti već dosta dobro poznaju naše proizvode, ali da sudjelovanje na ovakvom sajmu otvara vrata tržištima cijelog svijeta. 

sajam 860x484.jpg

HGK i Ministarstvo poljoprivrede organiziralo je izlaganje 13 hrvatskih tvrtki; Izvor: HGK.

Izvoz poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda konstantno raste posljednjih nekoliko godina, a u prvih je devet mjeseci 2018. dosegnuo 1,4 milijarde eura, gotovo 100 milijuna više nego u istom razdoblju 2017. godine. Njemačka je jedno od naših najvažnijih tržišta (iza Slovenije, Italije i BiH) jer tu plasiramo gotovo desetinu ukupnog izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda. Tako smo u 2017. na njemačko tržište izvezli poljoprivrednih proizvoda vrijednih 161 milijun eura, što je ogroman porast u odnosu na 2016. godinu kad je taj izvoz iznosio 98 milijuna. Trend rasta nastavio se i u prošloj godini.

Ove se godine na sajmu predstavlja gotovo 1700 izlagača iz 68 zemalja, a očekuje se i više od 500 tisuća posjetitelja. Proizvođači prehrambenih proizvoda iz cijeloga svijeta putem nacionalnih štandova i proizvodnih tržišta koriste sajam kao prodajno i pokusno tržište te za osobni kontakt s kupcima i predstavljanje vlastite tvrtke stručnoj i širokoj publici.