Europska debata: Brza moda i globalni izazovi industrije tekstila i odjeće

Izvor: Pixabay
Europska debata: Brza moda i globalni izazovi industrije tekstila i odjeće
Objavljeno: 10. 01. 2023. , Ažurirano: 11. 01. 2023.
Gostovanje na European program broadcasted on ARTE, the French-German channel u Parizu, 18. siječnja 2023. https://www.arte.tv/fr/videos/RC-022610/27/

Izvor: Pixabay
U debati uz pripremljene priloge i uključivanje predstavnika industrije iz devet EU zemalja sudjeluje u studiju dvoje panelista, američka novinarka Dana Thomas i Jagoda Divić samostalna savjetnica u Sektoru za industriju i održivi razvoj HGK-a. Fokus je na problemu brze mode, ekoloških problema koje izaziva, regulativa, ograničenja i zašite interesa EU proizvođača.
Ključni ciljevi EU strategije za tekstil i odjeću do 2030. godine tako navode da tekstilni proizvodi koji se plasiraju na tržište EU-a budu dugovječni i reciklabilni kako bi se stalo na kraj postojećoj kulturi brze mode, te da profitabilne usluge ponovne uporabe i popravka budu svima dostupne, kao i da kružna odjeća postane norma te da proizvođači preuzimaju odgovornost za svoje proizvode duž vrijednosnog lanca.
"Nacionalnom razvojnom strategijom Hrvatske 2030. definirano je da će Hrvatska svoj održiv rast i razvoj temeljiti na boljem iskorištavanju svojih resursa, izvozno orijentiranom, zelenijem i pametnijem gospodarstvu te na inovativnosti ljudi, čistim industrijama i novim tehnologijama koje imaju veliki potencijal za otvaranje novih i bolje plaćenih radnih mjesta", istaknula je Jagoda Divić.
Jagoda Divić, samostalna savjetnica u Sektoru za industriju i održivi razvoj HGK; Izvor: HGK
Važno je podsjetiti kako je prije četiri godine na summitu G7 kojem su se pridružili čelnici 20 velikih modnih marki, uključujući vlasnika Guccija, Keringa, H&M-a i Zarine matične tvrtke, Inditex, sklopljen globalni pakt za borbu protiv klimatske krize i zaštite bioraznolikosti oceana.
Dogovor koji je sklopljen došao je u trenutku kada se globalna modna industrija suočava s problemom fast fashion mode koja pridonosi negativnim klimatskim promjenama više nego zrakoplovna i pomorska industrija zajedno.
Bez brzog djelovanja, ova industrija bi mogla činiti četvrtinu svjetskog proračuna za emisije ugljika do 2050. Porast zabrinutosti za okoliš prisiljava robne marke da ubrzaju planove održivosti i udruže se kako bi doveli do promjena ne samo u trgovinama, već i u tvornicama i dobavljačima koje dijele diljem svijeta.