Elektroničko fakturiranje ubrzava poslovanje i ostvaruje uštede


Objavljeno: 17. 12. 2019. , Ažurirano: 17. 12. 2019.


Elektroničko fakturiranje, odnosno razmjena e-računa bila je tema konferencije održane 16. prosinca u HGK – Županijskoj komori Split, kojoj je cilj bio promovirati elektroničko fakturiranje te dodatno educirati poslovne subjekte i javni sektor o značajkama i prednostima korištenja e-računa.

Konferenciju je organizirala ŽK Split u suradnji s Financijskom agencijom i tvrtkom IE računi d.o.o. iz Splita kako bi razmjena e-računa osim u poslovanju s javnim sektorom (B2G) postala uobičajena praksa i u poslovanju među svim poslovnim subjektima (B2B).

Implementacija e-računa važan je korak u digitalnoj transformaciji poslovanja poduzeća, kojom se ostvaruju znatne uštede i ubrzavaju poslovni procesi u smislu smanjivanja administrativnih troškova, povećanja produktivnosti i transparentnosti.

Potrebu za digitalnom transformacijom svog poslovanja prepoznala je i Hrvatska gospodarska komora koja je pokrenula projekt Digitalna komora. ''Digitalna komora je informacijsko-komunikacijska platforma za e-usluge HGK namijenjena svim poslovnim subjektima, javnoj upravi i građanima. Prvenstveni je cilj ove sveobuhvatne digitalizacije poslovanja Komore i njenih usluga brža i jednostavnija komunikacija s članicama te olakšavanje njihova poslovanja'', rekao je Denis Sorić iz ŽK Split. Projekt, koji je većim dijelom financiran iz europskih fondova, trebao bi biti završen do kraja ove godine te će nuditi sedam e-usluga: e-Financiranje, e-Javne ovlasti, e-Gospodarske informacije, e-Edukacije, e-Zakonodavstvo, e-Sajmove i promocije te e-Pokreni poslovanje.

Iz izlaganja Marija Jadrića s Ekonomskog fakulteta u Splitu moglo se saznati da elektronički i automatizirani procesi fakturiranja mogu rezultirati uštedama 60 – 80 posto u usporedbi s papirnatim te da se procjenjuje da danas približno 40 posto organizacija račune razmjenjuje elektronički, a da će ih do 2025. gotovo 80 posto biti primorano to činiti.

Zakonska obveza izdavanja e-računa u postupcima javne nabave na snazi je od 1. srpnja ove godine te od tog datuma nije dopušteno razmjenjivati papirnate račune u javnoj nabavi, već isključivo eRačune u skladu s europskom normom.

Svi eRačuni u javnoj nabavi moraju biti razmijenjeni putem nacionalne središnje platforme za razmjenu eRačuna pri Financijskoj agenciji. O trenutnom stanju razmjene eRačuna B2G u Hrvatskoj, statističkim pokazateljima, najčešćim upitima govorila je Andreja Kajtaz, direktorica sektora komercijalnih digitalnih rješenja Fine. ''Ova zakonska obveza je potaknula gospodarstvo da se prilagodi europskoj normi i europskom načinu fakturiranja te su nakon početnih problema u primjeni oni riješeni te se elektroničko fakturiranje obavlja nesmetano'', rekla je Kajtaz, također naglasivši da elektroničko poslovanje i digitalizacija uz to što generiraju uštede, cijeli proces čine bržim i transparentnijim.

O praksi u razmjeni e-računa B2G i B2B govorio je Mario Braovac, informacijski posrednik za razmjenu e-računa, direktor tvrtke IE računi d.o.o. ''S obzirom na sve funkcionalnosti i prednosti koje elektroničko fakturiranje pruža, mislim da će u vrlo skorom roku većina tvrtki koje posluju po tržišnim principima spoznati prednosti elektroničkog fakturiranja te da će isto zaživjeti između poslovnih subjekata i unaprijediti hrvatsko gospodarstvo'', rekao je Braovac.

Svoja su iskustva s elektroničkim fakturiranjem predstavile i tvrtke Vodovod i kanalizacija d.o.o. Split te Micronic d.o.o. Split.