Objavljeno: 24. 03. 2020. , Ažurirano: 24. 03. 2020.

Europska mreža za tržišno natjecanje (ECN) donijela je zajedničko stajalište o primjeni prava tržišnog natjecanja u vrijeme krize uzrokovane koronavirusom. ECN neće aktivno intervenirati protiv neophodnih i privremenih mjera koje se donose kako bi se izbjegla nestašica u opskrbi. Istodobno, naglašavaju da proizvodi koji se smatraju ključnima za zaštitu zdravlja potrošača ostanu dostupni po tržišnim cijenama. U tom slučaju ECN neće oklijevati pokrenuti postupke protiv poduzetnika. 

U ECN-u su svjesni društvenih i ekonomskih posljedica koronavirusa. Instrumenti zaštite tržišnog natjecanja moraju uzeti u obzir razvoj tržišta i ekonomska kretanja kada je to neophodno, no cilj jednakih tržišnih uvjeta mora ostati relevantan i u uvjetima krize. 

Ova izvanredna situacija može biti okidačem potrebe poduzetnika da surađuju kao bi osigurali opskrbu i fer distribuciju oskudnih proizvoda svim potrošačima.  ECN neće aktivno intervenirati protiv neophodnih i privremenih mjera koje se donose kako bi se izbjegla nestašica u opskrbi. Takve mjere neće predstavljati ograničavanje tržišnog natjecanja u smislu članka 101. UFEU-a odnosno članka 53. Sporazuma o Europskom gospodarskom prostoru ili će proizvoditi pozitivne učinke koji će najvjerojatnije prevladati nad takvim ograničenjima. Poduzetnike pozivaju da se obrate Europskoj komisiji, Nadzornom tijelu EFTA-e ili nacionalnom tijelu za tržišno natjecanje u cilju dobivanja neslužbenih uputa ako imaju sumnje da se takve inicijative kose s pravom tržišnog natjecanja EU-a/EGP-a. 

Istodobno, od izrazite je važnosti da se osigura da proizvodi koji se smatraju ključnima za zaštitu zdravlja potrošača u trenutnoj situaciji (primjerice, zaštitne maske za lice i gel za dezinfekciju ruku) ostanu dostupni po tržišnim cijenama. ECN neće oklijevati pokrenuti postupke protiv poduzetnika koji se iskorištavajući trenutnu situaciju, udružuju u kartele ili zlouporabljuju svoj vladajući položaj. Postojeći propisi dopuštaju proizvođačima odrediti maksimalne cijene svojih proizvoda. To bi se moglo pokazati korisnim u ograničavanju neopravdanog povećanja cijena na razini distribucije.