Ovogodišnji međunarodni sajam namještaja, 43. Ambientu, obilježio je prvi zajednički nastup drvno-prerađivačke industrije Hrvatske. Na posebno uređenom izlagačkom prostoru većem od 3 tisuće kvadrata, od 13. do 16. listopada, 40-ak hrvatskih proizvođača predstavilo je svoje proizvode od pilanske drvne građe, preko drva u graditeljstvu, drva u energetici, pa sve do namještaja kao najsloženijeg proizvoda.

"Drvna industrija iznimno je bitna za Hrvatsku. Predstavlja oko 3,5% BDP-a, izvozi proizvoda u vrijednosti više od 7,84 milijarde kuna, što je deset posto hrvatskog izvoza, a ne treba zaboraviti niti socijalni i demografski učinak, posebice na ruralne krajeve", istaknuo je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović te je dodao da to dokazuje i anketa, provedena među Udruženjem drvno-prerađivačke industrije HGK uoči Ambiente, koja pokazuje da su ispitanici, mahom izvoznici (65%), u 2015. zaposlili više od tisuću radnika što je u prosjeku gotovo 11 ljudi po anketiranoj tvrtki.

Naime, prema podacima iz strategije Udruženja drvno-prerađivačke industriije HGK "Izgradimo smeđu magistralu", ova industrija zapošljava oko 20.000 radnika i to u tvrtkama s više od 20 zaposlenih. Zajedno s malim tvrtkama, procjenjuje se da je broj zaposlenih oko 22.000 radnika. U anketiranim tvrtkama zaposleno je 6499 osoba što je gotovo 30% zaposlenih u DPI.

Prošle je godine nove radnike zapošljavalo 72% anketiranih tvrtki, a njih 78,5% planira zapošljavati u narednih pet godina. Čak 57% traži zaposlenike, a trenutačno im nedostaje 379 radnika.

 

Radna_snaga800x467.jpg
Anketu provela i obradila Hrvatska gospodarska komora.

Ispitanici su u 2015. u razvoj poslovanja uložili ukupno 359 milijuna kuna, a u narednih pet godina planiraju uložiti više od 567 milijuna kuna što je oko šest milijuna po anketiranom poduzeću.

Predsjednik HGK ističe da drvno-prerađivačka industrija sigurno spada u priče koje mogu i moraju dobiti sretan kraj, ali upozorava da ovaj sektor, unatoč svim pozitivnim rezultatima, dominantno izvozi sirovinu, bilo izravno putem izvoza trupaca i građe, bilo neizravno – putem izvoza podcijenjenih završnih proizvoda. "Najveći dio finalnih proizvoda izvozi se kroz velike prodajne lance, gdje ti proizvodi ne nose naš identitet, nego su brand stranih kupaca. Gotovo je zanemariva količina i vrijednost finalnih proizvoda koji nose identitet hrvatskog drva i dizajna", kazao je Burilović i dodao da je HGK revitalizirala projekt Drvo je prvo te da je siguran da će hrvatski drvoprerađivači, ovako udruženi kako su se predstavili na ovogodišnjoj Ambienti, u još većoj mjeri biti zamašnjak gospodarskog rasta.

Investicije_800x467.jpg
Anketu provela i obradila Hrvatska gospodarska komora.

Prosječna ocjena koju su tvrtke dale radnima školovanim za drvoprerađivčku industriju je 2,55, a njih čak 79,57% misli da obrazovni sustav ne proizvodi adekvatnu radnu snagu za potrebe tržišta rada.

Znanje_800x467.jpg
Anketu provela i obradila Hrvatska gospodarska komora.

S druge strane tvrtke podržavaju HGK-ovu inicijativu uvođenja modela dualnog obrazovanja i to čak 89,25% anketiranih.

OBrazovni_sustav_800x467.jpg
Anketu provela i obradila Hrvatska gospodarska komora.

Najveći problem drvoprerađivačima predstavljaju visoki porezi, nedostatak je kvalificirane radne snage, izvori financiranja koji su relativno skupi i teško dostupni, a čak trećini problem stvara nabava sirovine.

Prepreke_800x467.jpg
Anketu provela i obradila Hrvatska gospodarska komora.

Među anketiranim 42% su mikro tvrtke, slijede ih male kojih je 29% i srednje sa 27%, dok je tek 2% velikih tvrtki.

Velicina_800x467.jpg
Anketu provela i obradila Hrvatska gospodarska komora.

Anketa je provedena među 93 tvrtke, članice Udruženja drvo-prerađivačke industrije HGK, u razdoblju od 10. do 14. listopada 2016.