Objavljeno: 22. 05. 2018. , Ažurirano: 22. 05. 2018.

"Svjedoci smo globalnih trendova temeljenih na društveno odgovornom poslovanju. Ti se trendovi uvrštavaju u nacionalne politike i poslovne strategije te tako direktno oblikuju tržište, a tvrtke im se moraju prilagođavati. Hrvatska gospodarska komora je aktivnostima promicanja DOP-a već više od deset godina u službi svojih članica. Primjenom DOP-a diže se konkurentnost i pozicionira Hrvatsku kao vodeću zemlju regije", istaknula je direktorica Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK Marija Šćulac Domac na radionici Transformacijsko vodstvo i kako postati organizacija spremna za budućnost, u organizaciji Instituta za društveno odgovorno poslovanje (IDOP), PwC Hrvatska, HGK, Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i PWN Zagreb u suradnji s think-tankom Kaleidoscope Futures iz Cambridgea.

IMG_7444 800x533.JPG

Marija Šćulac Domac i John Gašparac; Izvor: HGK.

"Kažu da su samo dvije svari u životu sigurne: smrt i porezi. Ja bih dodao i treću stvar – promjene. Ako želite biti uspješni morate izaći iz svoje comfort zone. PwC ima dva važna cilja, da rješavamo probleme i gradimo povjerenje u društvu. Unutar kompanije svjedočimo konstantnoj transformaciji, informacije brzo teku i naši ljudi moraju biti educirani kako bi pratili trendove. Jedino tako poslovanje može biti dugoročno održivo", poručio je John Gašparac, predsjednik uprave PwC Hrvatska.

Mislav Ante Omazić 800x533.JPG

Profesor na Ekonomskog fakultetu u Zagrebu Mislav Ante Omazić; Izvor: HGK.

Profesor na Ekonomskog fakultetu u Zagrebu Mislav Ante Omazić naglasio je da su poduzeća najmoćnije institucije današnjeg društva i da je za njih tema transformacije vodstva najaktualnija. "Na kompanije se sve više gleda kao na društvene entitete, a ne samo ekonomske. Poduzeće ne može postojati bez profita, ali mora biti društveno odgovorno. Profit omogućava prosperitet, investicije i razvoj i u tom je ključ DOP-a, on pruža balans između dugoročnog i kratkoročnog, društvenog i ekonomskog, poslovnog i privatnog. Danas je teže nego ikad biti menadžer jer su promjene jako brze, u tom smislu je DOP je iznimno važan", kazao je Omazić.

IMG_7486 800x450.JPG

Govornici i sudionici radionice Transformacijsko vodstvo i kako postati organizacija spremna za budućnost; Izvor: HGK.

Nikolina Markota Vukić iz IDOP-a izjavila je kako je društveno odgovorno poslovanje uspješan alat za povećanje profita pa se postavlja pitanje zašto nije više integriran u poslovne strategije kompanija. "Više je razloga, integracija DOP-a u DNA organizacije u osnovi je jedini način stvaranja profita u današnjem nepredvidivom poslovnom okruženju. Visoka očekivanja investitora mogu se zadovoljiti jedino primjenom DOP-a jer se samo ulaganjem u inovacije može opstati na tržištu", rekla je Markota Vukić, dodavši da se tu s poslovne strane ne radi o filantropiji, već ostvarivanju dugoročnog profita.

Direktorica Kaleidoscope Futuresa Indira Kartallozi govorila je o disrupciji uzrokovanoj klimatskim promjenama. "Migracije, ekonomska nejednakost, digitalna i tehnološka podjela među ljudima, sve su to globalni problemi koje moramo adresirati", naglasila je.

Wayne Visser 800x450.JPG

Profesor Wayne Visser; Izvor: HGK.

Wayne Visser, profesor Integrirane vrijednosti i održive transformacije na Fakultetu za menadžment Sveučilišta u Antwerpenu i na Institutu za vodstvo održivog razvoja Sveučilišta u Cambridgeu, održao je interaktivno predavanje o važnosti transformacijskog vodstva i pripreme organizacija za budućnost. "Destrukcija okoliša i prekomjerno iskorištavanje resursa već je učinilo globalni ekosistem jako ranjivim. Današnji izazov nije kako izvući zemlje iz siromaštva, već kako napredovati bez uništavanja okoliša. U svemu tome veliku će ulogu igrati nova poslovna etika, moramo se upitati stvaramo li više ekonomske vrijednosti u odnosu na uništavanje ekološkog i socijalnog kapitala. Kratkoročno je profitabilno biti neodgovoran, ali jedini način da dugoročno ostvarimo održivost je prakticiranje DOP-a", zaključio je Visser.