Dani hrvatskog osiguranja: Čak 90 posto poduzetnika nema osigurano poslovanje


Objavljeno: 04. 11. 2015. , Ažurirano: 09. 09. 2016.


"Čak 90 posto malih i srednjih poduzetnika ne koristi nikakve oblike osiguranja poslovanja, a radi se o velikom segmentu tržišta koji je još uvijek nepokriven. Razlog tomu je nedovoljna educiranost i informiranost", rekla je direktorica Sektora za industriju i IT HGK Tajana Kesić Šapić danas na panel raspravi Društva za osiguranje i hrvatsko gospodarstvo – Kako postići bolju i kvalitetniju razinu suradnje uz partnerski odnos i potporu HGK u sklopu konferencije Dani hrvatskog osiguranja koja se održava od 4. do 6. studenoga u Opatiji. Kesić Šapić je pojasnila da prema dostupnim informacijama mali i srednji poduzetnici uopće nisu osigurani ili imaju osiguranje, ali s nedovoljnim pokrićima. "Dvije trećine osiguranih građana u pravilu imaju samo osiguranje motornih vozila što im je zakonska obveza (AO) te osiguranje kao kolateral uz kredit i uvjetovani leasing (KASKO)", ističe Kesić Šapić.

Važnost odgovarajuće usluge istaknuo je direktor Quanariusa i predsjednik udruženja obiteljskog turizma HGK Nedjeljko Pinezić. "Tijekom jedne provale u obiteljsku kuću za odmor, gostima su ukradene obiteljske stvari. Kako je iznajmljivač bio osiguran, polica je pokrila štetu. Zadovoljstvo gosta u tom je slučaju bilo veće od štete. Stoga, trebaju nam educirani brokeri koji znaju koji proizvod nude", objasnio je Pinezić. "Ima problema koje treba riješiti s osiguravajućim kućama", smatra Vlado Mandić iz sektora nabave osiguranja u Dalekovodu koji je također apelirao kako bez gospodarstvenika ne bi bilo ni mnogih osiguravateljskih proizvoda.

P1000830_425

Značaj osiguranja posebno je velik u onim djelatnostima koje za sobom "vuku" veće rizike od nepredviđenih okolnosti kao što je to npr. u poljoprivrednim djelatnostima. "No rizici u poslovanju pojavljuju se u svim aspektima poslovanja. Upravo su obrtnici, male i srednje tvrtke segment gospodarstva, koji nepredviđene zastoje u poslovanju puno teže proživljava od velikih poduzeća. Imali smo prilike vidjeti situaciju prije nekoliko godina kada je usred najveće zime bila redukcija plina i kada su poduzetnici imali velike štete uslijed smrzavanja postrojenja i pucanja cijevi. Štete od elementarnih nepogoda u poljoprivredi (suša, tuča, mraz, poplave) postale su svakodnevnica", rekla je Kesić Šapić.

Regionalni direktor za poslove osiguranja u Plivi Hrvatska Damir Uzorinac rekao je kako je dosad imao pozitivna iskustva s osiguravateljima jer kompanija ima odgovarajuća znanja u tome području. Dodao je kako police osiguranja za neke tvrtke predstavljaju samo trošak, a same tvrtke nisu dovoljno upoznate s rizicima. Također, osiguravatelji često nisu okrenuti potrebama klijenta i stoga valja poraditi na obostranoj edukaciji. Da osiguravajuća društva i njihovi proizvodi često nisu prilagođeni i ne prihvaćaju posebnosti gospodarstvenika smatra i Mario Lešina iz tvrtke Midal i predsjednik Udruženja kožarsko-prerađivačke industrije u HGK.

"Dani osiguranja pokazali su da je osiguravateljska industrija pod utjecajem visokih regulatornih zahtjeva, liberalizacije tržišta auto-odgovornosti, problema s ulaganjima u državne obveznice i tendencijama za praćenjem suvremenih tehnoloških dostignuća, izgubila fokus na klijenta osiguranika. Panel HGK upozorio je upravo na potrebu veće orijentiranosti prema klijentima i njihovim potrebama i specifičnim zahtjevima", zaključila je Sanja Čorić, savjetnica Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK.