Dalmacija sve traženija destinacija za vjenčanja


Objavljeno: 27. 01. 2020. , Ažurirano: 28. 01. 2020.


Destinacijska vjenčanja u Hrvatskoj te njihov izravan i neizravan utjecaj na gospodarstvo bila je tema prezentacije HGK – Županijske komore Split na sedmom Međunarodnom sajmu vjenčanja Wedding Day, 24. siječnja, u splitskoj Spaladium Areni.

''S obzirom na naš položaj, povijesne lokacije, autohtone proizvode, bogatu gastro-enološku ponudu, srednja Dalmacija ima što za ponuditi kada je riječ o destinaciiskim vjenčanjima te postaje sve poželjnija i traženija destinacija, a cilj je još je više pozicionirati kao wedding destinaciju'', rekla je u svom izlaganju Antonija Bašić iz ŽK Split.

Benefiti od daljnjeg brendiranja Dalmacije, ali i cijele Hrvatske, kao lokacije za destinacijska vjenčanja su mnogostruki, od stvaranja dodatnog tržišta za lokalne proizvođače i uslužni sektor te poticanja novih gospodarskih aktivnosti, preko turističke valorizacije naših povijesnih specifičnosti, poticanja gospodarske aktivnosti u ruralnim područjima zaobalja i Zagore pa do značajne promocije destinacije koju ovakva vjenčanja donose.

Djelatnost destinacijskih vjenčanja u svijetu je prepoznata kao jedan od najbrže rastućih alternativnih oblika turizma. Procjena je da u Hrvatskoj oko 90% najma luksuznih lokacija otpada na strana vjenčanja, dok je u Dubrovniku taj postotak i veći. S obzirom na podatak da oko 75% dobavljača i suradnika u organizaciji vjenčanja čine žene, ova profesija je važna i zbog jačanja poduzetništva žena.

''Strani mladenci i njihovi gosti postaju najbolji ambasadori našega turizma. Da bi im se pružila što kvalitetnija usluga i da bismo se pozicionirali kao wedding destinacija nužna je suradnja svih dionika u ovom poslu i njihovo umrežavanje, a to će generirati nova radna mjesta, utjecati na razvoj turizma i u ruralnim krajevima te produžiti turističku sezonu'', zaključila je Bašić.

Na sedmome Wedding Dayu, koji je održan od 24. do 26. siječnja, novitete i svjetske aktualne trendove iz svijeta vjenčanja predstavilo je više od 180 izlagača na 5.200 metara četvornih. Prema riječima direktorice sajma Gordane Franić, broj izlagača na sajmu raste iz godine u godinu.

Sajam je održan pod pokroviteljstvom predsjednice Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović, Splitsko-dalmatinske županije, Grada Splita, županijske i splitske turističke zajednice, Grada Kaštela i HGK – Županijske komore Split.