Hrvatske čarterske tvrtke na njujorškom sajmu
Izvor: HGK
Autor: HGK

Hrvatska nautika u New Yorku


Objavljeno: 28. 01. 2019. , Ažurirano: 28. 01. 2019.


Gosti iz SAD-a među najboljim potrošačima

Počeo je ovogodišnji New York Times Travel Show, najveći sajam putovanja u Sjevernoj Americi koji se održava od 25. do 27. siječnja, a među 600-tinjak izlagača iz više od 170 zemalja svijeta uz potporu HGK predstavlja se i pet hrvatskih charter-tvrtki: Nautika centar Nava, SunLife charter - Sunčani život, Adriatic Cruising, Phoebus te Nautički centar Pina i Mare.

„Udružili smo se u grupaciju Croatia charter experience kako bismo se zajednički predstavili na američkom tržištu i promovirali Hrvatsku kao savršenu destinaciju za odmor i jedrenje. Uz 20 godina iskustva u nautičkom turizmu, predstavljamo i flotu od više od 130 brodova, motornih jahti, katamarana, jedrilica i guleta“, rekla je Dragana Buzdovačić iz tvrtke SunLife charter – Sunčani život.

Do prosinca prošle godine posjetilo nas je 565.000 gostiju u charteru koji su ostvarili gotovo 3,7 milijuna noćenja, što je porast u odnosu na 2017. kada smo zabilježili 3,2 milijuna noćenja i pola milijuna dolazaka. Od toga je prošle godine više od 26.000 charter-gostiju iz SAD-a ostvarilo 174.000 noćenja, čak i više od toga. To SAD stavlja na deveto mjesto emitivnih nautičkih tržišta prema broju noćenja, s udjelom od četiri posto. Gosti iz SAD-a pripadaju među najbolje turističke potrošače, što ih čini vrlo poželjnim gostima.

„Na razini ukupnoga turističkog prometa Hrvatske u sedmom i osmom mjesecu realizira se 62 posto godišnjega prometa. Kod nautike je taj postotak 45 posto, što govori u prilog značajno manjoj sezonalnosti ovoga oblika turizma. Dnevna potrošnja nautičara od 126 eura po danu veća je od dnevne potrošnje prosječnoga hrvatskog turista, a u charteru je ta brojka još i veća, čak 183 eura po danu“,  istaknuo je Paško Klisović, predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK i predsjednik Uprave Nautičkog centra Pina i Mare.

Naglasio je kako je cilj zadržati tradicionalna i zahvalna  tržišta Njemačke i Austrije, ali i snažnije iskoračiti na tržište SAD-a koje, uz UK, Skandinaviju i Australiju, ima ogroman potencijal za rast.

„Ovim sajmom se više okrećemo općim turistima jer trendovi u nautičkom charteru pokazuju da je sve manje stalnih gostiju 'pravih nautičara', dok je sve više turista 'opće prakse' koji tek iskušavaju nautiku. Oni su veliki potencijal u popunjavanju bukinga“, pojasnio je Klisović.

Na sajmu u New Yorku se očekuje oko 35.000 posjetitelja koji će imati priliku upoznati se sa specifičnostima brojnih svjetskih destinacija kroz predstavljanje njihove turističke ponude, kulture i gastronomije. U sklopu sajma održavaju se i brojne edukacije, seminari te konferencije na kojima se profesionalci iz industrije, ali i posjetitelji mogu upoznati s najnovijim proizvodima, uslugama i trendovima u svijetu putovanja.