Strukovna grupa turizma ŽK Krapina: Zagorski turizam lani porastao za gotovo 40%, slično očekujemo i u 2017.

Vrijeme održavanja: 15.02.2017.

Strukovna grupacija turizma održala je u srijedu, 15. veljače, svoju jedanaestu sjednicu.

Prošla je godina bila rekordna prema broju dolazaka i noćenja u Krapinsko-zagorskoj županiji. Ostvareno je 122.664 dolaska te 281.770 noćenja, što je porast u dolascima 31%, a u noćenjima 39% u odnosu na 2015. godinu. Dolasci i noćenja stranih turista porasli su za 48%, odnosno za 49%. Najviše gostiju dolazi iz Slovenije, Njemačke, BiH, Italije, Poljske, Austrije, Izraela i Koreje.

Krapinsko-zagorska županija nalazi se na četvrtom mjestu prema broju noćenja turista među 12 županija kontinentalne Hrvatske, nakon Grada Zagreba, Karlovačke županije te Ličko-senjske županije (bez primorskih dijelova).

Prisutni članovi Strukovne grupacije zadovoljni su lanjskim porastom posjeta i smatraju da to znači da je turistička destinacija Hrvatsko zagorje jače prepoznata nego li prethodnih godina. Također, već sada imaju veliku popunjenosti kapaciteta pa bi 2017. godina također mogla biti uspješna za zagorski turizam.

U djelatnosti turizma i ugostiteljstva sve je jače izražen problem nedostatka kvalitetne radne snage, osobito konobara i kuhara, zanimanja koja su i evidentirana kao deficitarna. ŽK Krapina, u suradnji s Krapinsko-zagorskom županijom, županijskom Obrtničkom komorom te Područnim uredom Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, tijekom ožujka obilazit će osnovne škole na području Županije kako bi se učenicima predstavila deficitarna zanimanja te ih se potaknulo da upišu neku od strukovnih škola. Članovi Strukovne grupacije turizma pozvani su da pruže potporu događanju te da u izravnom kontaktu učenicima i njihovim roditeljima predstave poslove u turizmu.

U svibnju će se u Zagrebu održati jednodnevni sajam Wellcone. U sklopu sajma će turistički subjekti moći izlagati, ali će naglasak biti na cjelodnevnoj konferenciji. Cilj sajma Wellcone jest na jednome mjestu okupiti ukupnu kulturno-turističku ponudu kontinentalnog dijela Hrvatske te okupiti domaće i inozemne turističke subjekte kako bi se pokrenule nove mogućnosti i razmjena znanja. ŽK Krapina planira sufinancirati nastup svojih članica na sajmu ovisno o iskazanom interesu, odnosno o konačnom broju prijavljenih izlagača.

Zajedničkim koordinacijom i sudjelovanjem na prezentacijama na ciljanim tržištima postižu se bolji rezultati, stoga je potrebno nastaviti promidžbu Zagorje - Bajka na dlanu. ŽK Krapina planira sufinancirati nastup članica na sajmu ITB u Berlinu te TTG Incontri u Riminiju (Italija). Ako se žele povećati prihodi od turizma tijekom cijele godine i afirmirati Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju, pri promociji turizma ne smije se zapostavljati Zagorje, odnosno ukupna kontinentalna Hrvatska.