Promocije hrvatskih vina u Švicarskoj


Objavljeno: 17. 10. 2017. , Ažurirano: 24. 10. 2017.


Zürich, 24. 10. 2017. Geneva, 26. 10. 2017.

Švicarska je tržište na kojem raste potražnja za europskim vinima, stoga se 17 hrvatskih vinara iz Udruženja vinarstva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori odlučilo za promociju švicarskom tržištu.

Na godišnjem kušanju vina koje će se održati u Zürichu 24. listopada i u Genevi 26. listopada predviđeno je predstavljanje hrvatskih vinarija u prestižnom restoranu Zunfthaus zur Waag u Zürichu te u hotelu Four Seasons Hotel des Bergues u Genevi, gdje će na jednodnevnoj manifestaciji vina biti promovirana:

  • kušanjem vina i predstavljanjem svake vinarije uz B2B sastanke i poslovne susrete s distributerima, medijima i vinskim stručnjacima iz Švicarske,
  • vođenim stručnim kušanjima vina (Masterclass) – voditelj Ivan Barbić, Master of wine te
  • večerom s uvozničkim kućama i medijima.

Vinarije koje će se predstaviti u Švicarskoj su: Galić d. o. o., Krauthaker d. o. o., Zlatan otok d. o. o., Jako vino d. o. o., Iločki podrumi d. d., Badel 1862 d. d., Vina Matošević d. o. o., PP Orahovica d. o. o., Kozlović winery, Bodren d. o. o., PG Jagunić, Rizman d. o. o., Miloš, Osilovac d. o. o., Kutjevo d. d., Dingač - Skaramuća d. o. o. i Katunar estate winery d. o. o.

Osnovni je cilj predstavljanja hrvatskih vina u Švicarskoj njihova promidžba na tržištima trećih zemalja, a time i povećanje njihove konkurentnosti i prodaje. U pravilu se promidžba na tržištima trećih zemalja odnosi na vina sa zaštićenom oznakom izvornosti, zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla i vina s naznakom sorte vinove loze proizvedena u Hrvatskoj.

Sve se navedeno financira iz projekta Promocija hrvatskih vina na tržištu Švicarske, odnosno iz mjere Promidžbe u sektoru vina na tržištima trećih zemalja tzv. Vinske omotnice, gdje je Udruženje vinarstva HGK dobilo EU sredstva.

Razina potpore iznosi do 80 posto ukupno prihvatljivih troškova, među kojima se udio od 50 posto odnosi na sredstva EU, a udio od 30 posto na sredstva Državnog  proračuna RH, dok ostalih 20 posto dijele HGK i vinarije sudionice u projektu.

Bitno je naglasiti da je Hrvatska na ovo zahtjevno tržište u 2016. godini izvezla vina u vrijednosti 398 tisuća eura te nam je Švicarska sedmo izvozno tržište. Iz Švicarske ne uvozimo ništa od vina, stoga je bilanca pozitivna.

Ukupno gledajući 2016. u odnosu na 2015. godinu, izvoz se povećao 75 posto, odnosno u 2015. godini izvezli smo 47.000 litara, a u 2016. godini ukupno 74.000 litara vina po prosječnoj cijeni od 5,41 euro/litra.

U strukturi izvoza hrvatskih vina u Švicarsku u 2016. godini najviše su zastupljena vina u bocama, čija je prosječna izvozna cijena 5,38 eura/litri, odnosno izvoz je bio 395 tisuća eura, a izvezlo se 73,3 tisuće litara vina.

U proljeće 2018. godine, u drugom dijelu projekta, planiran je posjet švicarskih medija i uvoznika Hrvatskoj gdje će posjetiti dalmatinske i istarske vinarije na temelju strategije Taste the Place.