Sudionici panela Dizajnom do nove vrijednosti u turizmu
Izvor: HGK

Luksuzni turizam nisu zlatne slavine već kvalitetan dizajn


Objavljeno: 11. 05. 2017. , Ažurirano: 11. 05. 2017.


Sinergijom produktnih dizajnera, arhitekata i turističkog sektora krajnjim korisnicima stvaraju se autohtona i kvalitetna rješenja te cjelovite usluge koje zadovoljavaju potrebe korisnika na više razina. Iako je dizajn upravo ono što donosi dodanu vrijednost svakom projektu nedovoljno je prisutan u brendiranju hrvatskog turizma. Zašto se dizajneri žale da u Hrvatskoj ne postoji tržište za njihov proizvod pokušali su odgovoriti sudionici panela Dizajnom do nove vrijednosti u turizmu u organizaciji HGK na Tjednu dizajna u Laubi.

Najčešći problem u samom startu je budžet, smatra predsjednik grupacije jedinstvenih hotela pri HGK Nenad Nizić. ''Za izgradnju brenda potrebno je 30 godina, ako želiš skratiti period moraš ulagati u tu priču. Financijski možda nije uvijek isplativo ulagati u dizajn, ali je dugoročno pametnije, toga moraju biti svjesni i dizajneri i pružatelji usluga u turizmu. Uz primjerice kulturu, prirodu doživljaj –  dizajn je jedan od kriterija bez kojeg je nezamislivo izgradit brend '' – rekao je Nenad Niz upozorivši kako dobar dizajn ne mora nužno značiti zlatnu slavinu, jer gost luksuznog hotela to već ima u svojoj kući. Takav se gost želi odmoriti i želi jedinstven doživljaj o kojem će moći pričati'' zaključio je Nizić.

Nezaboravan cjelokupni doživljaj nezamisliv je bez dobre hrane. Produkt dizajnerica Ema Gerovac upozorila je na važnost food brendinga, koji je još uvijek u hrvatskoj nepoznat. Prepoznali su ga tek neki hoteli visokih kategorija, a prednjače gradovi Rovinj i Dubrovnik. ''Mi želimo pružiti nešto više upravo kroz hranu. Težimo prenijeti turističku priču. Za to nije dovoljan samo dekor hrane. Važan je i izgled restorana, udobnost sobe, ponašanje konobara. Sve je to neodvojivo.'' – rekla je Gerovac dodavši kako uređenje interijera ni hrana ne moraju biti skupi za jedinstven doživljaj.

Iako je dizajn važniji i od funkcionalnosti, smatra Tomislav Zovko, direktor ZIGZAG INTEGRATED Hotela, najveći neprijatelj dizajnu u turizmu je vrijeme. ''Turizam je specifična djelatnost. Često puta nema dovoljno vremena za pomni odabir dizajna i usklađivanje dizajna s ostalim faktorima. Naručitelju je bitna količina jer se najčešće radi o uređenju oko 200 soba, te brza dostava jer sezona traje samo 5 mjeseci i nema vremena za prazni hod.'' – kazao je Zovko.

Dizajnersko projektiranje neophodno je za dobar proizvod, no isto tako dizajn ne može spasiti loš proizvod, upozorio je Jakov Šrajer iz Šrajer d. o. o.