Potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Želimir Kramarić
Izvor: HGK

Konferencija Psihologija za gospodarstvenike: Osobni razvoj svakog zaposlenika – preduvjet razvoja organizacije


Objavljeno: 07. 03. 2017. , Ažurirano: 07. 03. 2017.


Konferencija Psihologija za gospodarstvenike, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Društva psihologa Primorsko-goranske županije i Hrvatske psihološke komore, održala se u ponedjeljak u Središnjici HGK, 6. ožujka, u sklopu Tjedna psihologije u Hrvatskoj. Tijekom konferencije nastojao se prikazati široki spektar djelatnosti psihologa u području organizacije i gospodarstva.

"Područje djelovanja gospodarstva i psihologije isprepleteno je. Moramo zajedno biti na raspolaganju malim i srednjim poduzetnicima te start up-ovima, kao potpora prilikom razvoja poslovanja. Temeljni resursi koje danas imamo jesu ljudi i zato su psiholozi izrazito važni", naglasio je potpredsjednik HGK za međunarodne poslove i EU Želimir Kramarić te je pozvao prisutne na suradnju prilikom promicanja dualnog obrazovanja odnosno povezivanja tržišta rada s obrazovnim sustavom, s obzirom na to da Hrvatska nema sređen sustav i projekte profesionalne orijentacije.

Na konferenciji se govorilo i ulozi psihologa u razvoju menadžerskih i liderskih potencijala poduzetnika.

Sudionici_800x450.JPG

Sudionici konferencije u Vijećnici HGK; Izvor: HGK.

"Razvoj organizacije leži na osobnom razvoju svakog zaposlenika pa tako i menadžera i lidera, gdje psiholozi imaju veliku ulogu, s obzirom na to da posjeduju specifična znanja. Upravo zbog toga poduzetnici moraju znati što psiholozi znaju kako bi ih kvalitetno angažirali u poslovanje tvrtke", rekla je profesorica psihologije i direktorica edukacija i razvoja ljudskih potencijala tvrtke SELECTIO Tanja Prekodravac te je naglasila da psiholozi procjenjuju potencijale i daju natuknice što s njima napraviti. Napomenula je i da psiholozi ne zapošljavaju, već educiraju kako zapošljavati one koji su za to nadležni.

Psiholog praktičar mora biti i savjetnik, kolega u interdisciplinarnim timovima, stručnjak, proizvođač zanatskog oruđa (što se odnosi na testove ličnosti ili mjerenja ponašanja), nepristrani istraživač učinka, teoretičar u smislu dodatnih testiranja i provjere te posrednik promjena.

Tijekom prezentacije, o povratnoj informaciji kao pokretaču poduzetništva rečeno je da su na modernom, dinamičnom i fleksibilnom tržištu rada nesigurnost i neizvjesnost sve prisutnije. Najpozitivniji odgovor na novonastale trendove jest samoostvarenje. Bit je poduzetništva sposobnost da se ideja ostvari, odnosno da se postigne aktivacija osobnih potencijala, na kreativan, konstruktivan i odgovoran način, u svrhu prilagodbe promjenjivim okolnostima u različitim područjima života.

"Trebamo ostvariti svoje potencijale kako bismo ostali zapošljivi, a time poslodavcu dajemo dodanu vrijednost i jaču mogućnost da bude konkurentan. U protivnom je reakcija na nesigurnost strah, srdžba ili ljutnja, koje su kontraproduktivne za poslovanje", naglasila je profesorica psihologije i konzultantica tvrtke Ramiro Iva Maksimović, dodavši da upravljanje ljudima treba voditi dugoročno i sustavno.

"Putem povratnih informacija ljude osvještavamo o onim stvarima kojih nisu svjesni, a koje ostali uočavaju. Jedini način da povećamo znanje o sebi jest taj da i drugima povećamo znanje o njima, a time ostvarujemo opće razumijevanje", dodala je Maksimović. 

Konzultantica tvrtke Ramiro Tihana Cuzek predstavila je vještine uspješne prezentacije dobre ideje. Istaknula je da treba biti zaljubljen u svoj proizvod ili ideju te da trebamo povezati ono što znamo i želimo o tome reći s onim što publika treba, na jasan i inspirativan način i time potaknuti željenu emociju i akciju. "Najvažnija sila prodaje jest kupnja temeljena na emociji. Mi zapravo kupujemo emociju", naglasila je Cuzek.

Materijali s konferencije dostupni su pratećim dokumentima.