Hrvatskom kvalitetom do brandiranja obiteljskog turizma


Objavljeno: 21. 11. 2016. , Ažurirano: 02. 12. 2016.


O najvažnijim raspravama i inicijativama sa 3. Foruma obiteljskog smještaja piše Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK

Ove je godine glavna tema Foruma obiteljskog smještaja bila povezivanje hrvatskih proizvoda i usluga s velikim potencijalnim tržištem u obiteljskom smještaju. Više od 80.000 domaćinstava s više od 500.000 postelja i godišnjim ulaganjem od 100.000.000 eura u podizanje kvalitete i tekuće održavanje, dovoljan su razlog za povezivanje dviju bitnih akcija Hrvatske gospodarske komore, akcije Kupujmo hrvatsko - Hrvatski proizvod za hrvatski turizam i nacionalnog Foruma obiteljskog smještaja.

Kako ostvariti plasman hrvatskih proizvoda i usluga u mikro segmentu poduzetništva u turizmu? Koji je značaj nacionalne i regionalne prepoznatljivosti izvornoga hrvatskog domaćinstva u doživljaju destinacije? Kako postići dobar marketinški učinak putem Izvorno hrvatskoga domaćinstva? Samo su neka od pitanja koja su se razmatrala na Forumu obiteljskog smještaja.

Sustav oznake kvalitete Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko predstavila je Nevenka Gašparac. Pravo uporabe dodjeljuje se proizvodima i uslugama koji posjeduju iznadprosječnu kvalitetu, kao proizvodi ili usluge na razini Hrvatske kvalitete, a proizvedeni su na području Republike Hrvatske ili su nastali kao rezultat hrvatske tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije. Upravo ovaj uspješan projekt HGK bio je podloga za  prijedlog označavanja obiteljskog smještaja oznakom kvalitete Izvorno hrvatsko domaćinstvo.

Prijedlog brandiranja te oznake, sustav brendova, klubova proizvoda, klubova kvalitete koji bi se primjenjivali u najuspješnijim turističkim destinacijama, predstavio je predsjednik Zajednice obiteljskog turizma HGK Nedo Pinezić.  Prema prijedlogu, krovni nacionalni znak kvalitete Izvorno hrvatsko domaćinstvo dobila bi ona domaćinstva koja bi u opremanju svojih kapaciteta koristila najmanje 50% hrvatskih proizvoda i usluga koje uključuju i digitalnu tehnologiju. Takva bi se ulaganja poticala povoljnim mikro kreditima čija kamata ne bi prelazila dva posto odnosno jedan posto za područja posebne državne skrbi, pučinske otoke, brdsko-planinska područja. Imajući u vidu godišnji prinos na kapital uložen u smještajne objekte koji se kreće od šest do osam posto, neminovno je osigurati povoljnu kreditnu stopu kako bi se potaknule investicije. Izvor kredita mogle bi biti poslovne banke i HBOR, a kamate bi se mogle subvencionirati putem nacionalnih fondova, državnog proračuna, proračuna općina, gradova i županija, sredstava iz EU fondova i slično. Općenito, suvremeni trendovi u označavanju kvalitete idu ususret potražnji, nastoji se ugoditi posebnim potrebama odnosno preferencijama gosta. Jedan od motiva putovanja je doživljaj druge kulture, drukčijeg stila života pri čemu autentičnost kuće sudjeluje u kreiranju tog doživljaja zajedno s dobrim domaćinima. Svjetski poznat ugođaj smještaja je alpski stil koji se očituje u korištenju specifičnih građevnih materijala, prepoznatljivoj arhitekturi, ali i korištenju domaćih proizvoda prepoznatljivog dizajna u opremanju smještaja. Pored nacionalnog "štiha", promiče se i regionalna prepoznatljivost, čime se potiče istraživanje zemlje boravkom u različitim regijama koje nude različite doživljaje. "Podbrendovi", pak, označavaju međunarodne standarde dodatne usluge poput bike i pet friendly, smještaja s oznakom kvalitete "turizam bez barijera" i slično. Smisao označavanja kvalitete jest poticanje nove potražnje na tržištu posebnih interesa tijekom svih godišnjih doba.

Dosad su po ovome pitanju najviše učinile Istarska, Primorsko-goranska, Zadarska i Šibensko-kninska županija. Konzultant za marketing Turističke zajednice Zadarske županije Damir Hordov predstavio je način provođenja označavanja kvalitete obiteljskog smještaja Zadarske županije pod oznakom kvalitete Welcome.

Autor: Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK