Dvije tisuće proizvoda za 18 godina akcije „Kupujmo hrvatsko“

HGK

„Akcija 'Kupujmo hrvatsko' treba postati stil života svakoga od nas, treba trajati 365 dana u godini, a pozitivan odnos prema vlastitom proizvodu najbolji je način iskazivanja domoljublja“, poručio je predsjednik HGK Luka Burilović otvarajući akciju „Kupujmo hrvatsko“ na Trgu bana Jelačića te rekao kako je Hrvatska gospodarska komora u ovih 18 godina trajanja Akcije ostvarila svoju osnovnu ideju - podigla se svijest o važnosti proizvodnje i kupovine domaćih proizvoda. „Danas svako dijete u našoj zemlji zna za Kupujmo hrvatsko“, zaključio je predsjednik HGK.

„Iako ova manifestacija pokazuje snagu hrvatskoga proizvoda koji opstaje unatoč svim gospodarskim poteškoćama, smatram da je obveza svih nas još više raditi na marketingu te, posljedično, otvaranju novih radnih mjesta i rastu gospodarstva. Korak u tom smjeru učinjen je i nedavnim otvaranjem podružnice HGK u Šangaju“, izjavila je predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović, dodavši kako smatra da bi Vlada trebala gospodarstvenike rasteretiti fiskalnih i parafiskalnih nameta, dajući im tako svojevrstan poticaj.

Gradonačelnik Zagreba Milan Bandić kazao je kako je na glavnom zagrebačkom trgu izloženo više od dvije tisuće proizvoda, no upozorio je na dva problema - treba donijeti strategiju ravnomjernoga gospodarskog razvitka Hrvatske i treba prestati uvoziti više od 50 posto proizvoda. "Tada ćemo kupovati hrvatsko", rekao je Bandić.

U akciju je sudjelovalo više od 250 tvrtki s više od dvije tisuće proizvoda koji su se prodavali po promotivnim cijenama.

Predsjednik HGK istaknuo je koliko je malo potrebno za veliku promjenu: „Kada bi se u košarici svake naše obitelji našlo samo pet posto više domaćih proizvoda, već bi to značajno utjecalo na povećanje proizvodnje, samim time povećanje zaposlenosti, a u konačnici i na bolji standard naših građana. Stoga sve pozivam na domoljublje pri svakom odlasku u kupovinu i da time odamo počast našim herojima današnjice – proizvođačima.

Novost je i nešto drukčiji koncept pa su izlagači ovoga puta predstavljeni u pet cjelina: Središnja Hrvatska, Slavonija, Dalmacija, Istra i Kvarner te Veliki hrvatski proizvođači.

Akcija je sve više usmjerena i na najmlađu dob pa je u tom smislu organizirano i natjecanje likovnih i literarnih radova osnovnih i srednjih škola na temu „Kupujmo hrvatsko“

U kategoriji od 1. do 4. razreda osnovne škole nagrađen je likovni rad 4.e razreda na temu 'Kupujmo Hrvatsko', iz Osnovne škole Matije Gupca, pod mentorstvom Nikole Jagrovića. Tablet VIVAX dobili su učenici: Yuyao Cai, Antea Dedić, Laura Ivana Jurković, Wanda Kovač, Maša Milanović, Nina Prokopcova, Anzhelika Talkina i Mia Zlatevski. U drugoj su kategoriji, od 5. do 8. razreda osnovne škole nagrađeni literarni radovi na temu „Zašto je dobro kupovati hrvatske proizvode“. Tako je smartphone VIVAX dobila učenica O. Š. Matije Gupca Ana Kolbas Kolundžić iz 7. c, pod mentorstvom Mirjane Rašić. U trećoj kategoriji učenika srednjih škola, nagradu za rad na temu „Na koji način biste vi promovirali hrvatske proizvode u svijetu“, smartphone Vivax dobio je učenik XVIII. gimnazije, Robert Pavliš, pod mentorstvom Blaženke Čović.