Branko Budić, suvlasnik tvrtke Banksoft d.o.o. Zagreb


Objavljeno: 19. 09. 2015. , Ažurirano: 17. 02. 2020.


Mislim da je vrlo korisno da HGK održava i razvija pregled zemalja kod kojih ima potencijala za plasman proizvoda tvrtki iz Hrvatske. Važno je da se to koordinira akcijama naših diplomatskih predstavništava i odgovarajućim tijelima i organizacijama u ciljanim zemljama (primjer za Azerbajdžan: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Hrvatske, Ministarstvo telekomunikacija i naprednih tehnologija Azerbajdžana, organizacija sajma BakuTel i tvrtke u Hrvatskoj koje su zainteresirane).

Naime, uobičajeno, tvrtke imaju fokus i brigu na tekućim poslovima i razvoju posla, no manjka im resursa i nemaju fokus na sistematskom i kontinuiranom pregledu raspoloživih zemalja i potencijala poslovanja u tim zemljama tako da je vrlo važno da HGK tim aktivnostima podsjeća i potiče tvrtke da se uključe te osigurava sinergije koliko je moguće (podjela raznih troškova među sudionicima) i subvencioniranje naše zemlje ili zemlje domaćina gdje je moguće. Ukratko, vrlo je korisno da HGK osigurava što jeftiniju i kvalitetniju komunikacijsku i prezentacijsku platformu prema drugim zemljama, u koju se mogu uključiti tvrtke ovisno o tome kada i što im odgovara, kao što smo mi napravili za Azerbajdžan te nakon prošlogodišnjeg BakuTel sajma u prosincu, početkom ove godine ugovorili i perspektivan posao s lokalnim klijentom.